viernes, 17 de febrero de 2017

Projecte amb el MAMT

Aquest projecte de dibuix és una col·laboració amb el Museu d'Art Modern de Tarragona. El projecte consisteix a extreure la teva imaginació i creativitat deixant de treballar la dimensió 2D. Per crear la nostra obra havíem d'inspirar-nos en l'obra Sense títol 2000 de l'artista Albert Macaya que es troba exposada al MAMT.

La meva obra: Fer-se gran
Material: filferro i carbó pemsat
L'obra de l'Albert consisteix en filferro, vidre i l'espai que l'envolta. Per a mi va ser una mica estrany, ja que el filferro no és el material que utilitzo normalment però el vaig introduir en la meva obra. La funció que li vaig donar és de gàbia/cos que tanca una cosa interior i no deix sortir. El suport sobre el qual el vaig enganxar la meva estructura de fil ferro en una làmina 50 x 70, sobre un retaule de fusta pintada de negre amb tinta xina.

Per fer el dibuix de fons vaig practicar primer en la meva llibreta d'artista fent esbossos diversos d'unes ales grans. Aquestes ales les vaig acabar realitzant al museu, ja que havíem de tindre una zona reservada per pintar al museu i acabar allí la nostra obra després d'entendre el sentit de l'obra de l'Albert.

Allà al museu, vaig dibuixar les ales amb carbó premsat i aigua, que fa que es dilueixi el carbonet.
i per acabar l'estructura de gàbia la vaig enganxar sobre el dibuix de les ales.
Obra: Sense títol 2000 d'Albert Macaya

Aquesta és la meva reflecció:

Quan jo era molt petita, vaig viure una situació que em va fer canviar com a persona. Realment no tenia objectius a la vida i la meva forma de pensar era massa racional. Això va canviar, 8 anys després quan va aparèixer una persona en la meva vida que m'ho va desquadrar tot. Aquesta persona va canviar tot el meu concepte de vida regalant-me unes "ales" que el que impulsaven era lluitar per uns somnis que mai m'havia plantejat. Aquesta persona em va explicar que aquestes ales sempre les havia portat dins, l'únic que el món no m'he les havia deixat obrir mai. Aquesta obra ha sigut una forma terapèutica de tractar el meu problema i poguéreu aparcar de la meva vida. A la persona especial que em va obrir els ulls vull donar-li les gràcies per haver-ho fet i el dia d'avui seguir al meu costat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario